کلامین (مواد معدنی کیلاته)
کلامین (مواد معدنی کیلاته)

توضیحات کامل


کلامین، حاصل دانش و تجربه دانشمندان شیمی و تغذیه دام و طیور، مواد معدنی کم‌نیاز را در بدن به عنوان اجزای ضروری برای وظایف بیولوژیکی مهمی معرفی می‌کند. این عناصر نقش‌های مهمی در ایمنی، متابولیسم اکسیداتیو، متابولیسم مواد مغذی و انرژی، فعالیت‌های تولید مثلی و سایر عملکردهای بیولوژیکی دارند.

کمبود عناصر کم‌نیاز مانند روی (Zn)، منگنز (Mn) و مس (Cu) می‌تواند منجر به مشکلات متابولیکی جدی در دام و طیور گردد. آهن و مس نقش مهمی در سلامت مفاصل، رشد و سلامتی پوست، پر، و پَر، تولید سلول‌های خونی، بهبود عملکرد ایمنی، افزایش کارکرد باروری و بهبود متابولیسم آهن دارند. همچنین، روی و منگنز نیز نقش‌های حیاتی در سنتز پروتئین‌ها، بهبود عملکرد ایمنی، متابولیسم ویتامین‌ها، تقویت سیستم آنتی‌اکسیدانی، افزایش کارکرد باروری و سلامتی پوست دارند و به عنوان کوفاکتورهای مهمی در فعالیت آنزیم‌های متابولیکی عمومی عمل می‌کنند.

مواد معدنی کم‌نیاز، به شکل‌های مختلف اکسیدها و نمک‌ها، دارای زیست فراهمی اندکی هستند. افزایش زیست فراهمی این مواد معدنی می‌تواند با تولید کمپلکس‌های آلی دارای مواد معدنی کم‌نیاز انجام شود.

Chelamin که یک نمونه از کمپلکس‌های پُلی کربوکسیلیت می‌باشد، توسط مزرعه طبیعت گرای هِمَند تولید شده است. Chelamin دارای حلالیت زیاد در pHهای خنثی و اسیدی است و پایداری خود را در گستره وسیعی از pH حفظ می‌کند. این کمپلکس‌ها با دیگر آنتاگونیست‌های موجود در خوراک تداخل نداشته و با راندمان بالا در روده جذب می‌شوند. هدف اصلی از تولید Chelamin، افزایش راندمان جذب روده‌ای مواد معدنی کم‌نیاز است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که Chelamin و کمپلکس‌های پُلی کربوکسیلیت دارای پایداری زیادی در شرایط گوارش هستند و مواد معدنی را با استفاده از پیوندهای غیرکووالانی نگه داشته و از ورود آن‌ها به واکنش‌های شیمیایی و بیوشیمیایی جلوگیری می‌کنند، به ویژه در مقابل عناصری چون کلسیم و منیزیم که به میزان فراوان در مواد خوراکی دام حضور دارند. استفاده از این نوع کمپلکس‌ها به عنوان یک گزینه عالی برای تأمین مواد معدنی کم‌نیاز در مراحل مختلف زندگی دام، به ویژه در دوره‌های نیازمندی های بالا مانند آبستنی، شیردهی، تخم‌گذاری، تنش‌های تولید مثلی، رشد سریع، از شیرگیری، تنش‌های محیطی و بیماری‌ها مؤثر است.

در نهایت، مصرف Chelamin می‌تواند به بهبود راندمان جذب مواد معدنی کم‌نیاز کمک کرده و در مواقعی مانند قبل از زایمان، پس از تلقیح و در شرایط خاص مثل تنش‌های محیطی و بیماری‌ها، به بهبود سلامتی و عملکرد دام کمک کند.

 

 

برای تهیه این محصولات می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل بفرمایید.

خرید محصول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویدئوی معرفی

ارسال نظر شما

ارسال نظر شما

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید