پروتئین موجود در میلورم


 

پروتئین ‌وی (به انگلیسی: Whey Protein) ترکیبی از پروتئین‌های جدا شده از آب پنیر می‌باشد که عمدتاً به عنوان مکمل رژیم غذایی استفاده می‌شود. پروتئین شیر دارای (80٪ کازئین و 20٪ پروتئین وی) است که اغلب به عنوان استاندارد طلایی دیده می‌شود. پروتئین‌وی حاوی مقادیر زیادی اسیدآمینه ضروری (اسید‌آمینه واحد سازنده پروتئین‌ها است) در خود است که به سرعت جذب بدن می‌شوند. پروتئین وی بیش از یک تأمین کننده پروتئین در بدن عمل کرده و تأثیر بسیار زیادی بر روی واکنش‌های بیولوژیکی در بدن دارد. در واقع این ماده یکی از مکمل‌های غذایی برتر در دنیا است.


عملکرد پروتئین whey

 

•    افزایش حالت سیری که و کاهش نیاز به انرژی دریافتی
•    دستیابی به وزن نرمال
•    رشد و حفظ توده عضلانی
•    افزایش توده بدون چربی بدن در طول تمرینات مقاومتی
•    کاهش توده چربی بدن در طول محدودیت دریافت انرژی
•    ازدیاد قدرت عضلانی
•    بهبود آسیب بافت اسکلتی

    

 

پروتئین میلورم


در سال‌های اخیر حشرات به عنوان منبعی سرشار از پروتئین با ترکیب اسیدآمینه با کیفیت بالا شناخته شده است. میلورم یا همان لارو‌‌سوسک تاریکی اولین حشره‌ای است که توسط اداره کل بهداشت اروپا مجوز خوراک انسانی را دریافت کرده است. پروتئین مشتق شده از میلورم ترکیب اسید‌آمینه‌های مشابه با پروتئین شیر و گوشت دارد.
تحقیقات متعدد نشان داده است که میلورم نیز مانند شیر تمامی 9 اسید آمینه ضروری که به طور موثر در بدن هضم می‌شود را داراست. همچنین پروتئین میلورم تنها پروتئین موجود در بازار جهان است که قادر به ترکیب عملکرد و سلامت (هضم، جذب، سنتز عضلات و همچنین کاهش کلسترول در کبد و پلاسما) و همچنین طبیعی بودن و پایداری است.

مجموع اسیدآمینه‌های ضروری میلورم با مقدار 45 گرم در 100 گرم پروتئین با توجه به جدول بالا نسبت به whey (آب پنیر) (34 گرم)، جیرجیرک (39 گرم)، سویا (20 گرم) و نخودفرنگی (24 گرم) امتیاز بالاتری را دریافت کرده است.

 

1402/03/09
ارسال نظر شما

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید