مکمل و پیش مخلوط (پریمیکس)
مکمل و پیش مخلوط (پریمیکس)

مکمل و پیش مخلوط (پریمیکس)

استفاده از مکمل‌ها و پیش‌مخلوط‌ها در تغذیه دام اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا این محصولات به تأمین نیازهای غذایی بهینه دام کمک می‌کنند و به بهره‌وری و سلامت دام‌ها اساسی می‌باشند. اهمیت اصلی این مکمل‌ها و پیش‌مخلوط‌ها در تغذیه دام، تعادل و تکمیلی کردن جیره غذایی دام‌ها است، زیرا اغلب جیره‌های تغذیه‌ای دام نمی‌توانند تمام نیازهای غذایی را به صورت کامل فراهم کنند. با افزودن مکمل‌ها و پیش‌مخلوط‌ها به جیره، این نقصان‌ها تعویض می‌شوند و دام‌ها از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و مواد غذایی دیگر بهره‌مند می‌شوند.
بافر  نشخوارکنندگان
بافر  نشخوارکنندگان

بافر نشخوارکنندگان

نشخوارکنندگان جانوراني گیاهخوار هستند که آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش آن‌ها طی میلیون‌ها سال، برای گوارش مواد علوفه­‌اي و خشبی تکامل یافته است. طی چند دهه‌ی اخیر، با به‌­نژادی و بالا رفتن ظرفیت‌های تولیدی در این جانوران، استفاده از مواد دانه‌ای (کنسانتره‌ای) که حاوی مقادیر بالایی از کربوهیدرات‌های سریع‌التخمیر هستند، به‌شدت افزایش یافت است. اين امر سبب بروز چالشي بزرگ برای متابولیسم طبیعی در شکمبه شده است.
توکسین بایندر
توکسین بایندر

توکسین بایندر

مایکوتوکسین‌ها ترکیبات شیمیایی تولید شده توسط برخی از انواع قارچ‌های قارچی و کپکی هستند. این ترکیبات معمولاً در محصولات کشاورزی مانند غلات، میوه‌ها، سبزیجات و نهاده‌های دامی موجودند. بسیاری از مایکوتوکسین‌ها سمی هستند و می‌توانند برای انسان‌ها و حیوانات مخرب باشند. بایندرها یا جاذب‌های مایکوتوکسین، ترکیباتی هستند که طراحی شده‌اند تا مایکوتوکسین‌ها را جذب کرده و از جذب آنها در دستگاه گوارش انسان‌ها و حیوانات جلوگیری کنند. بایندرها معمولاً به عنوان افزودنی‌های غذایی به مواد خوراکی و تجهیزات دامی اضافه می‌شوند.
مخمر زنده LiveCell SC 20
مخمر زنده LiveCell SC 20

مخمر زنده LiveCell SC 20

مخمر زنده LiveCell شامل 20 میلیارد کلونی مخمر در هر گرم می باشد. این محصول علاوه بر مخمر زنده حاوی ترکیبات جانبی رشد مخمر نیز بوده که علاوه بر اثرات اصلی مخمر زنده می تواند در رشد میکروفلورای شکمبه اثر مثبت داشته و به عنوان پربیوتیک نیز در دستگاه گوارش عمل نماید.
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه وب سایت شماره همراه خود را وارد نمایید